top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תHaya Anuka

פנקוטה פירות יער וסוכר מקורמל



מתכון (ל-6 מנות בתבנית סיליקון שקעים):

¼ כוס מים 7 גר' ג'לטין 450 מ"ל שמנת מתוקה 38% ¼ כוס חלב ¼ כוס סוכר 1 מקל וניל חצוי לאורכו או 1 כפית תמצית וניל

קולי פירות יער: 300 גרם פירות יער קפואים וטחונים למחית (אם מעדיפים מרקם דליל ונוזלי יותר להוסיף טיפונת מים ולהעביר דרך מסננת דקה, ככה יוצא נוזל נקי ללא פרי) מוסיפים ¼ כוס אבקת סוכר (ממליצה לטעום ולהמתיק לפי טעם אישי / צורך) ומאחסנים במקרר עד שימוש. . פנקוטה:

משרים בקערה ג'לטין ומים. מניחים בצד ל 10 דק'. לאחר שהג'לטין ספג את המים ממיסים את הג'לטין בבאן מארי או מיקרו (זהירות לא לשרוף). מניחים בצד. יוצקים את שמנת, חלב והסוכר לסיר גדול. מסירים את הגרגרים ממקל הווניל בעזרת סכין קטנה ומוסיפים אותם ביחד עם המקל לתערובת. מבשלים על אש בינונית תוך ערבוב רצוף עד לסף רתיחה. מסירים מהאש. מוציאים את מקל הווניל ומסננים מהגרגירים מוסיפים את הג'לטין. מערבבים עד לאיחוד. מרססים בשמן תבנית סילקון שקעים (עם 6 שקעים) ויוצקים את הקרם. מצננים קלות בטמפ החדר ומכניסים למקפיא להתייצבות, ל 3 שעות לפחות. מכסים בניילון נצמד כדי שלא יווצר קרום מלמעלה.

הגשה: מוזגים רוטב פטל בתחתית צלחת, מניחים מעל את הפנקוטה מפזרים סוכר מעל הפנקוטה ומקרמלים קלות עם ברנר (לא חובה, אפשר לוותר על השלב הזה אם אין ברנר) ומקשטים בפירות יער ופיסטוקים גרוסים.

בהצלחה!




0 תגובות
bottom of page