top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תHaya Anuka

עוגת שבלולי שמרים שוקולד חלווה מדהימה



מתכון לעוגת שבלולים בתבנית עגולה 24 ס"מ

1  כף שמרים יבשים ¾  כוס חלב חמים - פושר 1/3 כוס סוכר ¾ 2 כוסות קמח (עדיפות לקמח לחם) 1  ביצה ½ כפית תמצית וניל 60  גרם חמאה רכה מאוד (אפשר מומסת אבל לא חמה) קורט מלח

למילוי: ממרח שוקולד נוטלה או שחר + שערות חלווה ביצה טרופה להברשה סירופ להברשה לאחר אפייה: ½  כוס מים + ½  כוס סוכר

הכנה: מניחים בקערת המיקסר שמרים, חלב וסוכר. מערבבים קלות ומניחים בצד לכמה דקות כדי להפעיל את השמרים. מחברים את וו הלישה למיקסר, מוסיפים קמח, ביצה ותמצית וניל ומערבלים עד הטמעה. מוסיפים חמאה ומטמיעים ובסוף מוסיפים מלח. מערבלים עם וו הלישה בין 10 – 15 דק', (חשוב לערבל לא פחות מ 10 דק כדי שהבצק יספיק לפתח גלוטן), עד לקבלת בצק רך, חלק ואלסטי.


מוציאים מהמיקסר, מעבדים קלות ביד לכדור, מעבירים לקערה משומנת היטב, מכסים בניילון נצמד ומניחים להתפחה במקרר, לפחות 4 שעות (אני מכינה מראש ומתפיחה לילה במקרר. מומלץ להתפיח במקרר כי ככה הבצק עדין ונוח מאוד לעבודה).

לאחר התפחה ראשונה: מעבירים את הבצק למשטח מקומח. מרדדים לצורת למלבן, מורחים כמות מכובדת של ממרח שחר או נוטלה, מפזרים שערות חלווה בנדיבות. חותכים רצועות בעזרת סכין או גלגלת ומגלגלים כל רצועה לשבלול. מניחים במרווחים בתבנית עגולה משומנת היטב.


מחזירים למקרר להתפחה נוספת של כשעתיים או בטמפ החדר 30 דק' (אם יש זמן אני מעדיפה גם התפחה שנייה במקרר).


מחממים תנור ל 170 מעלות.

מוציאים מהמקרר, מברישים בביצה טרופה ואופים כ 30 - 40 דק' (תלוי בתנור). מכינים את הסירופ - מבשלים מים וסוכר בסיר קטן על אש בינונית עד שהנוזל מצטמצם מעט. מניחים בצד.


לאחר 30 דק' מושכים את התבנית מעט מהתנור, מברישים טיפה בסירופ ומחזירים לאפייה של 3 דק' נוספות מוציאים שוב, מברישים בסירופ ואופים עוד מס' דקות', עד שהמאפים שחומים ויפים.

מוציאים, מצננים ומגישים.







0 תגובות
bottom of page