top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תHaya Anuka

בריוש ממרח שוקולד קרמל גולד, אגוזי לוז, פקאן - שלמות!


טוב, מדובר באחד הבצקים המדהימים שהכנתי. רך, חמאתי עם מרקם עדין וממכר.

אתמול בלילה החלטתי להכין בצק בריוש, אלתרתי מתכון וככה נולד המתכון המעולה הזה.

לפני שנתחיל:

זו הפעם הראשונה שהכנתי אותו והשילוב עם ממרח שוקולד קליבו קרמל גולד מושלם! את הממרח לא ניתן להשיג ברשתות השיווק, אלא בחנויות מתמחות לאפייה (אני רכשתי במיסטר קייק. יש להם אתר און ליין ואני מניחה שניתן למצוא בחנויות מתחמחות נוספות).

הוספתי גם נטיפי שוקולד קליבו גולד שזה בעצם שוקולד לבן מקורמל עם טעם קרמל עדין, לחילופין יש גם שוקולד דולצ'ה של ולרונה, שגם אותם ניתן לרכוש בחנויות מתמחות. לגבי המלח - חשוב להשתמש במלח עדין לאפייה מחנויות מתמחות (כמו פלור דה סול או מאלדון) ולא מלח מטבח. אם אין ברשותכם תוותרו.


כמובן שאפשר לשלב כל מילוי אחר שאתם אוהבים (כמו ממרח קינדר בואנו שהוא מושלם), רק חשוב למלא בנדיבות :).


חשוב לקרוא את המתכון מתחילתו ועד סופו, המתכון די קל, רק צריך לשים לב לפרטים. אז בואו נתחיל..


מתכון:

400 גר' קמח פיצה (3 כוסות פחות 2 כפות) (אם אין אז קמח לחם)

40 גר' סוכר (4 כפות)

5 גר' מלח (1 כפית)

7 גר' שמרים יבשים (ככפית וחצי)

100 מ"ל ריוויון (כ 6 כפות)

2 ביצים M

כפית תמצית וניל איכותית

180 גר' חמאה רכה מאוד חתוכה לקוביות


למלית:

170 גר' ממרח שוקולד קליבו קרמל גולד (להשיג מחנויות מתמחות)

חופן אגוזי לוז + פקאן טבעי קצוצים

מעט מלח עדין לאפייה (כמו מאלדון או פלור דה סול, אם אין לוותר)

חופן נטיפי שוקולד קליבו גולד (מחנויות מתמחות)


להברשה לפני אפייה: ביצה + כף שמנת מתוקה

להברשה לאחר אפייה: סירופ סוכר - 1/4 כוס מים + 1/4 כוח סוכר


אופן הכנה בהמשך...

הכנה:

מערבבים יבשים בקערה: קמח, שמרים, סוכר. אחרי ערבוב קל מוסיפים מלח.


בקערת מיקסר עם וו לישה, מערבלים ריוויון, ביצים ותמצית וניל. מוסיפים יבשים ומתחילים ללוש עד קבלת בצק אחיד (כ 2-3 דקות). בשלב הזה הבצק יראה קצת יבש, אל דאגה זה יסתדר עם הוספת החמאה.


עכשיו מתחילים להטמיע את החמאה בבצק: מוסיפים תוך כדי ערבול קוביות חמאה, אחת בכל פעם, כשהיא מתחילה להיטמע מוסיפים את השנייה וכן הלאה, עד שכל החמאה נטמעה בבצק.

ממשיכים ללוש את הבצק כ 8 דק' עד שמתקבל בצק יפה, גמיש ורך מאוד למגע (בשלב הראשון לאחר הטמעת החמאה הבדק יראה כאילו הוא מתפרק ואז יראה מאוד דביק, אבל ככל שתמשיכו ללוש הוא יתגבש ויתקבל בצק רך מאוד ועדין).


משמנים קערה נקייה ומעבירים את הבצק לקערה. משמנים את כף היד ובעדינות משמנים מעט את החלק העליון של הבצק (כדי שלא יתייבש בתהליך התפיחה במקרר). מכניסים למקרר ללילה (מינימום 8 שעות).


למחרת מוציאים את הבצק שתפח במקרר (שימו לב - מאחר והבצק מכיל המון חמאה הוא יתפח מעט אבל לא יכפיל את עצמו, זה בסדר. רק חשוב שתראו תפיחה).

מניחים נייר אפייה על משטח עבודה. מקמחים מעט, מניחים את הבצק, מקמחים מעט את הבצק בחלק העליון ומתחילים לרדד ולפתוח אותו עד לעובי של כחצי ס"מ (מבחינת גודל - 40X50 ס"מ בערך, קצת יותר גדול מנייר אפייה סטנדרטי).


לאחר שסיימנו לרדד, הבצק התחממם בשלב הזה ולא ניתן להמשיך לעבוד איתו. לכן, נניח נייר אפייה מעל החלק העליון (כך שיש נייר אפייה מתחת ומעל הבצק), נקפל אותו בעדינות לשניים (לא להדק, שלא יישבר, קיפול רופף) ונכניס להתייצבות במקרר לכשעה.


לאחר כשעה נחמם תנור ל 170 מעלות (לא טורבו!).


נוציא את הבצק שהתייצב קצת, נפתח אותו, נמרח עליו ממרח שוקולד קליבו קרמל גולד בנדיבות, נפזר מעל אגוזי לוז ופקאן קצוצים, חופן נטיפי שוקולד גולד ומעט מלח עדין ונגלגל לרולדה / גליל. נעטוף אותה בנייר אפייה, נהדק לאורך כל הגליל ונכניס למקפיא לכחצי שעה להתייצבות, מה שיקל על חיתוך הגליל ויתן לנו חיתוך נקי של הבצק.


לאחר כחצי שעה נוציא מהמקפיא, בעזרת סכין חדה נחצה את הגליל באמצע לאורכו, כך שיווצרו 2 רצועות ארוכות, נסובב את שתי הרצועות שנוצרו כשהמלית כלפי מעלה ונלפף את שתי הרצועות זו בזו לצורת בורג.

עיצוב: ניתן לאפות כמו שכזה בצורת בורג או שניתן לעצב כמו שאני עשיתי - לסגור את הבורג לעיגול, להתחיל לגלגל מקצה אחד ואת הקצה השני (שאיתו סוגרים) מכניסים מתחת לבצק. אופים בתבנית ברזל או תבנית עגולה או רינג.


לאחר עיצוב מניחים בטמפ' החדר להתפחה שנייה כ 30 דק' - שעה (תלוי בטמפ' קיץ או חורף).

כשהבצק תפח מברישים בביצה טרופה ואופים כ 30 - 40 דק' (תלוי בתנור), עד שהבריוש מקבל גוון שזוף ויפה.

בינתיים מכינים את הסירופ - מבשלים מים וסוכר בסיר קטן על אש בינונית עד שהנוזל מצטמצם מעט. מניחים בצד. כשהבריוש מוכן מוציאים מהתנור, מברישים מעט בסירופ (להבריש רק מעט ועם מברשת, לא לשפוף סירופ מעל כדי שלא יצא מתוק מידי, להבריש בעדינות, רק כדי לקבל ברק ורכות נוספת).


מגישים מיד (כי לא תצליחו להתאפק עד שיתקרר :))

תהנו.






2 תגובות
bottom of page